JULMARKNADEN I BODENS KYRKBY!

Hej därute. Idag så var jag på julmarknad med 2 släktingar. Det var så där lagom kallt. Vi gick in i kyrkstugorna.
Av min ena släkting fick jag blåbärsglögg och av den andra släktingen så fick jag en mössa. Jag får lägga ut bilden av mössan imorgon. Jag köpte bland annat 2 glasänglar samt en bok om vänskap som jag ska ge till min kompis som kommer på besök på måndag. Sedan så köpte jag anisbröd. de var goda. Efter några timmar på marknaden, så gick jag för att lyssna på när en kompis pojkvän uppträdde och spelade munspel i en av Bodens Gallerior. Sedan blev jag bjuden på fika hos en av de som jag gått på marknaden med. Hon bjöd på sådan god saffranskaka. Det var svårt att få tag i knäck på marknaden. Till slut fick jag tag på det ialla fall. Det är mysigt att promenera bland kyrkstugorna. Jag gillar även när de eldar i öppna spisarna. Det luktar även gott i stugorna.
När jag kom hem skulle jag fota bland annat änglarna. Då på några mikrosekunder, hann Lufsen få tag på en av änglarna och rev ner den på golvet, varpå den gick sönder. Då fick jag gå iväg till marknaden igen för att köpa en ny, för jag ville ju ge min kompis 2 söta glasänglar. Så med andan i halsen och ungefär 45 minuter tills de skulle stänga, skyndade jag mig in i kyrkstugan som Svenska Kyrkan använde för att sälja dessa änglar. Då visade det sig att alla glasänglar var slutsålda och de skulle inte få in några fler, varpå jag köpte ett silverhjärta istället.Här kommer lite bilder från marknaden. Ha en trevlig kväll. See You!
 
 
 
 
 
 
 
 
Lägger ut resten av bilderna imorgon. Det blir så mycket annars.
 
 

Kommentarer
Postat av: Annorlunda

Fina bilder. Jag gillar att måla i målaböcker ( mandala ).

2015-12-12 @ 21:46:04
URL: http://miasomiannorlunda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0