VÅGA SÄGA IFRÅN!

Hej därute. Idag så har jag jobbat till klockan fem. När man jobbar med människor som det jag gör, så hamnar man ibland i situationer där man inte vet om man har gjort rätt eller fel. Man kan göra sig själv en björntjänst genom att vara för snäll och vara så konflikträdd att man inte vågar säga ifrån om det är något som känns fel. Men på senare tid så har jag börjat inse att för att må bra och kunna hjälpa andra, så måste man kunna sätta gränser och kunna säga ifrån. Förr var jag väldigt konflikträdd och väl det ibland nu också. Men ju äldre man blir desto mer skinn på näsan får man. Man behöver inte ta så illa upp och tro att det är ens eget fel om människor inte alltid tycker samma sak som en själv. Det var det. Lufsen har varit ute en snabbis på eftermiddagen ända tills en granne startade sin moped och for iväg. Då fick Lufsen samma fart som när han gömmer sig för dammsugaren. Ha en god natt. See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0