ÄNTLIGEN!

Hej därute. Säger som Gert Fylking. Efter 20 års sökande efter en underbart vacker sång som jag inte har vetat namnet på googlade jag och fick svar. Underbart vackert  och varmt väder ute förresten. Melodin är Jean Sibelius,Impromtu for string orchestra. Op 5:5-6 Adante lirico.Den finns med som slutvinjett i serien om Hermans Historia. Den är underbart vacker att lyssna till. Idag har jag haft tvättstuga och skurat tvättstugan så svetten har lackat. Toaletten var inte städad sedan slutet på 1700 -talet. Kan inte säga att jag bidragit tidigare själv. Bara någon enstaka gång. Man skurar ju oftast ut golvet, torkskåpet och torktumlaren. Men jag kände mig på städhumör så jag tog en vals med rotborste och min egen Ajax. Fick diverse hostattacker när de tjocka dammtussarna landade på golvet, allt medan jag skurade ur hyllorna som hade(och jag ljuger inte), någon cm hög dammbeläggning. Grannen nedanför med astma kommer nog tycka att det är lättare att andas där nere nu. Nåväl, nog om detta. En god vän till mig var och hälsade på mig och vi drack te och hon gav mig en bok som handlade om förhållandet mellan Marie  Antoinette och Axel Von Fersen. Måste sätta mig ner och läsa den bums. Imorgon så kommer en annan vän till mig och ser Schindlers list. Ska bli roligt att höra vad hon tyckte om filmen. Ha en fortsatt underbar dag. See you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0