FLÄSKFILE` A LA ANNIKA!

Hej därute. Har gjort en god fläskfilè i ugn som jag ska avnjuta med ris till. Lady och Lufsen har varit väldigt intresserade av vad jag har haft för mig. Det har ju varit så vackert väder idag, så jag gick in till stan och köpte ingredienserna till fläskfilén och fem i halv fyra så var jag tvungen att fota utanför mitt fönster. Det var så vackert på himlen. Tänkte att jag skulle visa bilderna här samt ge receptet på fién. Ha en trevlig kväll. See you.
 
Måste få avsluta bilkavalkaden med en bild på Lady igår samt en rolig sovställning på Lufsen.
 
Han har vridit kroppen så han ligger så här lillgubben. Visst är han söt.
 
                                        FLÄSKFILÈ A LA ANNIKA!
 
1 kg fläskfilé'
1 hg färska champinjoner
5 dl grädde
1 pressad vitlök
1 msk bong kalvfond
 
                                        GÖR SÅ HÄR!
 
Smörja en eldfast form
Strö salt och peppar över fläskfilén
Skiva champinjonerna och fräs de i smör i stekpanna
Skiva och bryn fläskfilén i stekpanna några minuter
Häll grädde, fond och pressad vitlök i en skål
Lägg de brynta fläskfilébitarna i den ugnsfasta formen
Häll över gräddblandningen över fläskfilébitarna
Låt vara i ugnen ca 20 minuter. Servera med ris till.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0