ÄLSKA SIN NÄSTA SOM SIG SJÄLV!

Hej därute. Igår var jag ju bjuden på middag. Det var väldigt trevligt. Idag så var jag på gudstjänst och det var som vanligt mycket folk. Idag så hade de julspel också. Innan vi skulle gå så kom en kyrkvärd som varit det i 20 år fram och tackade för tiden som han jobbat i kyrkan.Kyrkvärden skulle flytta till annan ort. Han var så glad över att han hade Jesus i sitt liv. Och berättade hur det hade varit att jobba som kyrkvärd under de här 20 åren. Han berättade också hur viktigt det är att älska sin nästa som sig själv, och då tänkte jag på hur lätt det är att döma andra. (Nu utgår jag bara från mig själv). Det var väldigt bra det han sa. Det är viktigt att vi älskar och är rädda om varandra, och framför allt att vi bryr oss om. Det behövs kramar och kärlek i den här kalla världen. Det är så viktigt för att vi ska orka när det är svårt. Tänk vad mycket ett leende från någon eller ett hej kan göra mycket utan att vi alltid tänker på det. Idag ska jag ta det lugnt och sy på min tavla samt laga mat. På onsdag åker julgranen ner i källaren. och sedan kommer den inte upp färrän om ca 15 år. Men då kanske jag har skaffat mig en ny katt. Börjar smått tröttna på att Lady klättrar i granen. 3 gånger har den vält på grund av henne. Nåja, Här kommer en bild som visar på sann kamratskap . Ha en bra dag allihop. Nu är det bara en vecka kvar tills jag börjar jobba. See you.
 
Sann kamratskap och syskonkärlek över gränserna. Oftast.

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Jag var så nöjd med att Ella slutade vara i julgranen, men det var bara en liten paus på ett par dagar hon tog. Sen var hon där igen. ;) Dock har hon inte vält julgranen o jag hoppas att hon är lite mer förståndig nästa jul.

Kan tänka mig att Lady tycker det är spännande, hennes kullbror Michael (ell Picassso som han kallas för nu) är ju likadan. :)

Sköt om dig o ge katterna en puss från oss alla! *kram*

2013-01-08 @ 16:14:23
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0