LUFSEN TILL VETERINÄREN TILL VECKAN!

Hej därute. Lufsen har troligtvis problem med sina analkörtlar. Igår när jag lyfte upp honom blev det alldeles blött på armen. Det luktade surströmming. Sedan upptäckte jag när han hade varit på diskbänken att det var alldeles fullt med vita stänk och hade samma vedervärdiga lukt.Jag blev tvungen att skura diskbänken med Ajax. Stackars Lufsen. Han vände på huvudet och luktade i riktning mot rumpan. Skrev till min uppfödare och frågade vad hon trodde att det kunde vara. Då skrev hon att hon trodde att det var det. Kommer ihåg att han hade samma åkomma för några månader sedan. Men det försvann. Man får tydligen tömma körtlarna. Blir det inte bättre så kan det bli operation. Det luktar tydligen på fler ställen för Lady gick och luktade lite överallt igårkväll.
 
Har börjat måla tröjtryck på katten Gustav. Har alltid velat ha det. I veckan så kom jag på att det kunde gå att måla med textilfärg. Så jag gjorde det och det blev bra. Var tvungen att rita av utan karbonpapper för smörpappret hade tagit slut. Jag hade bilden bredvid mig. Så nu har jag en t-shirt med honom på och ett badlakan som jag målade igår. det blev faktiskt riktigt bra. Idag så ska jag troligtvis åka till mina föräldrar på Hertsön. Får väl sy och så ska vi äta god mat. Det blir trevligt att ta sig en tripp till Luleå. Hoppas att ni alla får en trevlig dag. See you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0