SHOPPING!

Hej där i stugorna. Igår shoppade jag stort, jag köpte mig bland annat en höst och vinterjacka på Kapp-Ahl. Senare på kvällen for vi ett par stycken till Piteå och shoppade på kvällen. När vi klev av bussen och gick in mot centrum, så trodde vi att det var dan före julaftion. Det var smockat med folk. Människor från Arvidsjaur och Skellefteå och andra ställen hade samlats i Piteå för att shoppa till klockan 22. Alla affärer i Piteå hade öppet till klockan 22 som sagt. Eftersom jag inte behövde storhandla direkt, så köpte jag en toaborsthållare med en tjej som sitter på en toalettstol och håller för näsan. Sedan så köpte jag en mugg med en katt på. När vi kom ner till Kapp-Ahl så hade jag inte tänkt köpa något mer. Men då fick jag syn på lypsyl i smakerna sprite, fanta, coca cola och några andra smaker. ( Det var flera lypsyl med olika smaker av läsk). När vi sedan skulle gå och fika på ett lugnt och mysigt fik, så var det smockat med människor i alla cafeer. Till slut så hittade vi ett ställe i Gallerian, där köpte jag och en kompis räksmörgås med te/kaffe. Till slut gick bussen tillbaka till Boden 22:15. Just innan chauffören skulle stänga dörren, klev det fram en överförfriskad karl. Han vrålade att det var något lag som var bäst. Jag vet inte riktigt vad det var för ett lag, sedan tände han en cigarett och vinglade bort mot sta´n igen. Vilken kille alltså. Ikväll ska mamma och jag gå på bio och se hypnotisören, pappa ska vara kattvakt. Det blir nog en riktig rysare(filmen alltså). Jag tycker att det är obehagligt med katterna. De hade känt på sig att jag skulle rengöra baljorna idag, så som vanligt så hade de inte gjort sina behov i lådorna. Men den här gången så ville jag äta färdigt i lugn och ro innan jag började rengöra. Efter en stund så jamade Lufsen lite grovt, tittade på mig och gjorde sina behov. Jag lät honom inte bestämma den här gången. Men jag förstår inte, hur kan de veta att det är just rengöra kattlådorna som jag har tänkt göra De verkar ju kunna läsa en människas tankar. Det är för mig ett mysterium. Hur som helst så kom Lufsen till mig igår morse och lade sig tätt intill mitt ansikte och spann. Det tycker jag är jättemysigt. Mina små älskade vänner. Ha en skön fredag. See you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0