SAMMANFATTNING AV HELGEN!

Hej därute, hoppas att ni har det bra. Min helg har varit toppen. Det började ju på fredagkväll då jag och mamma gick på bio och såg Hamilton2. Man fick se ganska mycket av Peter Eggers även om jag hade hoppats att han skulle vara med lite mer. Handlingen tyckte jag var bra, den var inte alls så dålig som kritikerna tyckte. Mikael Persbrandt var också bra. Filmen i sin helhet ger jag faktiskt en femma. Sedan när filmen var slut så gick jag och mamma hem till mig och så packade vi in katterna i bilen och åkte ut till mina föräldrars stuga. Igårkväll var jag ju bjuden av min moster på fest med ostbricka. Hon serverade vin, öl, läsk och snacks mm. Mina båda kusiner var också där. Det var väldigt trevligt och vi satt några timmar och pratade. Det är väldigt mysigt och trevligt när man kan träffas och umgås. Vi var totalt 12 stycken i hennes lilla stuga. Så varmt blev det. När vi gick därifrån hem till oss så var det nästan becksvart ute. Månen lös igenom några moln.En uv hoade, det finns nämligen en man som bor granne med mina föräldrar som föder upp berguvar.Jag har sovit gott i min husvagn, fast det har vait lite kallt.
Nu ligger Lufsen och Lady helt utslagna och jag känner mig som om luften har farit ur mig. Jag körde hem och det gick bra. Jag fick veta att det var några boende i ett hyreshus på söder i Stockholm, som hade larmat 112 och tyckte att det luktade gas i trapphuset. Både brandkåren och polisen kom dit, men då var det bara en granne som satt och åt surströmming. Ganska kul tycker jag. Gas luktar inte för det första, men det är ju inte så lätt att känna igen surströmmingsdoften som vi gör här hemma i Norrbotten. Jag åt också surströmming till middag. Jag måste få avsluta detta inlägg med att berätta att när jag och mamma satt på bio så satt det en tjej och kille bredvid mamma.
I slutscenen av filmen så står en kvinna och tittar ut över havet. Sedan kliver Mikael Persbrandt ut ur en bil och går fram till henne och omfamnar henne. Då utbrister flickan bredvid mamma: Så där ja! Varpå pojkvännen till mammas förtjusning uttrycker en suck för att att visa att han tyckte det var larvigt. Ganska kul. Fniss! See you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0