IKEA!

Hej därute. Igår så åkte ju jag och mina föräldrar till IKEA. Vi åkte tidigt ifrån Boden för att det inte skulle vara så mycket folk, trodde vi ja. När vi kom dit så var det redan mycket människor där. Ändå var det inte löningshelg.
Det är ganska mysigt när man kommer in på IKEA, man är full av förväntan. Vi skulle inte köpa något, bara titta.
Just det, Vi hann inte mer än innanför dörrarna och in på första avdelningen, då jag fick syn på ett kuddöverdrag.
Det åkte ner i vagnen lite senare. När vi hade zickzackat oss fram (fanns för övrigt en tablettask med mintsmak som hette zickzack när jag var liten) igenom några avdelningar, så kom vi fram till restaurangen. Där konstaterade vi att vi var väldigt hungriga. Mina föräldrar köpte de klassiska köttbullarna, men jag ville äta kycklingfilé med pommes frites. För att slå till på stort så beställde jag extra mycket pommes frites. Ajabaja, men det var underbart gott. Jag var verkligen hungrig. Till efterrätt så köpte jag och mamma en cheescake med jordgubb, pappa beställde en bakelse, den var också god berättade han. Mätta och belåtna fortsatte vi vår färd igenom IKEA, och när vi beslöt oss för att gå därifrån, så hade vi ganska mycket i vagnen, vi som inte skulle köpa något. Det blir bara så ibland.
 
När vi gick därifrån, så frågade min mor om vi skulle gå till candystore, och fast jag inte hade tänkt köpa något godis, så hamnade vi där, men vi promenerade dit för det var ju så nära. Sedan åkte vi över till Finland. Där gick vi in i en butikskedja som heter Hallpa Halli. De hade mest porslin och det fanns ingenting av intresse så vi åkte där ifrån över till andra sidan (sverige alltså). Vi sprang in på COOP en snabbis och sedan så åkte vi till en mattaffär.
Mamma behövde en ny matta, och sedan så åkte vi hem igen. Vi hade sol hela dagen, Så det blev en minnesvärd
dag. Köpte för övrigt också en korsordstidning på över 100 sidor, med lättlösta korsord. Har redan löst några.
Sedan så köpte jag en skvallertidning som brukar skriva mycket om skådespelare och annat. Så det var min dag på IKEA. Idag så ska jag tvätta ett berg med tvätt, så jag hoppas inte att någon tvättar på min tid klockan tolv.
Hoppas att ni alla får en fortsatt trevlig  och underbar söndag. Ska försöka sy lite på min tavla idag. See you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0