BIOBILJETTER!

Hej därute. Srålande sol och jag sprang ner i tvättstugan för att se om det fanns en ledig tid. Jodå, hålet där cylindern ska sitta i gapade tomt. Puh vad skönt. Började få ont om vissa klädesplagg som är nödvändiga och som man sliter på varje dag. Ni får gissa själv vad jag syftar på. Efter klockan 12 så ska jag ta en promenad in till sta´n och hämta ut biobiljetterna till Hamilton 2. Jag tänkte just på en sak nu i arla morgonstund. Jag brukar jag alltid jobba julafton för det har alltid fallit sig så på mitt schema, jag tror att jag ett år slapp. Hur som helst så gör det ingenting. För när jag sitter där i biomörkret och ser min idol Peter Eggers så har jag min JULAFTON. Då får ingenting störa mig. Hoppas att de kommer ut med en fortsättning på Anno 1790, den var så bra.Lufsen ligger i garderoben och Lady vet jag inte var hon har tagit vägen. De satt en stund och tittade ut på morgonen.
Skinkpajen som jag gjorde igår blev lyckad. Sedan så lärde jag mig två viktiga saker när det gällde blåbärspajen.
Ett:Förgrädda pajskalet och häll i marängtaket när jag stoppar i ugnen en andra gång.Två:Lägg aldrig in frysta bär.
Nu ska jag snart ner i tvättstugan igen. Jag behöver nog inte känna ensamhet när jag går in mot sta´n. Jag lär få sällskap av en eller två ilskna getingar. De har ju börjat uppehålla sig kring soptunnorna nu. Ha det bra, see you.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0