Höstminnen från det jag var barn.

Hej, idag har det blåst jättekallt. är det så här kallt imorgon så tar jag vantarna med mig till jobbet. Katterna busar. Jag har gjort köttbullar till i morgon. Jättegoda. Mums. Jag hoppas att alla har haft en bra dag idag.

                                                  Höstminnen,

När jag var barn så fanns det gott om skog  kring stugan där jag brukade vistas i. På hösten när vi plockade blåbär i skogen, så tog vi med oss fika . När det blåste så hörde man hur det susade i trädtopparna.
Det tyckte jag lät så mysigt. Det fanns gott om höga granar. Jag tyckte att de var så vackra. Mina mostrar och mina morbröder brukade också följa med. Det smakade alltid bra att fika ute. Det gör det fortfarande.

En kväll när vi gick en promenad efter landsvägen i kolmörkret, så hörde vi att en bil kom körandes från byn som låg bredvid. Han vansinneskörde, bilen lät väldigt illa. Jag hoppades innerligt att bilisten skulle svänga åt ett annat håll, men han svängde upp och körde mot vårat håll. Bilisten gasade på och kom med full fart. Jag blev jätterädd och sprang ner i diket, så att åtminstone jag skulle klara mig om han körde på någon av oss. Det blev en riktig rysare. En annan höstkväll när jag var barn så hade jag sett ett jättespännande avsnitt av Remington Steel. Och när programmet var färdigt så gick jag mot ett av köksfönstren. Då åkte rullgardinen upp som mamma hade dragit ner. Utan att jag hade rört den. Då hoppade jag rakt upp.
Det var allt för ikväll. See you.

Kommentarer
Postat av: Pastorsfrun

Visst är det särskilt gott att fika ute!! Allt blir godare när man är ute :)

Tack för din fina kommentar :)

Hoppas du får en bra kristihimmelfärdshelg!! Kram

2012-05-15 @ 11:24:13
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0