Fler minnen

När jag var barn, så hade mina morföräldrar tre stora potatisland. På hösten när vi skulle plocka upp denna potatis, så var det tungt men samtidigt så hade vi det väldigt roligt. Först ut i potatislandet var min ena morbror samt en moster till mig. Sedan, när mina föräldrar och jag hade ätit frukost så gick vi ut till potatislandet.
Lite senare kom min andra moster och hennes familj ut. Mina kusiner hade en stor bandspelare med sig, och där spelade de upp låtar som de hade spelat in från ett radioprogram som hette Tracks. Det var intressanta samtalsämnen som dök upp. Allt från politik, mördare och aktuella händelser. Det var roligt att lyssna på deras diskussioner för det gick mycket lättare att plocka upp potatisen. Då och då så kom mina morföräldrar och såg hur det gick för oss. Oftast så var det vackert väder, men ibland var det riktigt grått ute. Luften var så hög och klar, och det var vackra färger ute. Vid tvåtiden på dagen, så fikade vi hos mormor och morfar innan vi gick ut och fortsatte igen. Vi höll på tills det blev eftermiddag och då var all potatis uppe. Det är ett roligt minne att ha kvar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0