Barndomskamrater

Jag har tänkt att skriva upp lite barndomsminnen. det är roligt att ha kvar. Idag har jag bara jobbat fram till lunch. Det är skönt när man slutar tidigt och är ledig resten av dagen. Här kommer ett barndomsminne.

                                    Barndomskamrater.

Jag och mina föräldrar flyttade upp från Stockholm vintern -76. Då var det kallt. De flyttkillar som körde våra saker från den tidigare lägenheten, hade bara lågskor. De svor och var arg för de frös. De hade haft svårt att ta sig fram på E4 an kring Medelpad. Där finns det gott om branta backar. Det var väldigt smutsigt i lägenheten, å min moster fick komma och hjälpa min mamma att städa ur lägenheten. Ett fönster i ena sovrummet var trasigt.
Det kändes lite jobbigt att flytta så långt. Min pappa hade fått jobb på en lagercentral. Min mamma var hemmafru som det hette då.

Själv började jag på lekis som låg vid några kullar. Jag har bara vaga minnen från tiden från lekis. Men jag hittade snart några lekkamrater. Vi bodde nära lekis så det var inte så långt att gå.
När jag på hösten -77 började klass 1 så gick jag i en lokal som fungerade som skola. Det fanns två klasskamrater som jag umgicks mest med. Båda kompisarna bodde på samma gata som skolan. Ibland på vintern så grälade de två kompisarna så att det hördes lång väg om vem som skulle dra pulkan när de var på väg till mig. Ibland så brukade vi gå till badhuset och bada. Det här var första delen om minnen från när jag var barn. See you.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0