Söndag och funderingar

Hej därute. Idag så har jag min sista semesterdag. Men jag upptäckte, när jag tittade på schemat att jag är ledig imorgon också. Det är mulet ute idag, men ändå rätt skönt. När man är ensam så här som jag just nu är, så dyker en del jobbiga tankar upp. Tankar som man skjuter ifrån sig när man jobbar. En obehaglig olustkänsla innfinner sig ibland. Jag har ju katterna och det är ju tur det. Man åker till jobbet, umgås med sina arbetskamrater. Man kommer hem och gör sina sysslor. Men ibland, mitt i all vardag så dyker dessa påträngande tankar upp. Att man inte känner sig hemma här i den här världen. Extensiella funderingar som man har burit på ända sedan man var barn. Jag tror inte att jag är ensam i denna världen som har gripits av denna medvetenhet över detta stora och väldiga och oändliga som kallas för livet. Och fyllts med stor bävan över att inte helt kunna förstå. Denna otrygghetskänsla har följt mig ända sedan jag var barn. Det är lite lättare under sommaren. Ni kanske tycker att jag är svamlig och schåpig. Men jag beskriver bara hur jag upplever det just nu. Det är tur att jag har jobbet och andra fritidsaktiviteter som jag kan ägna mig åt. Annars skulle man må ännu sämre. Jag har ett knep som jag brukar ha när jag mår så här, och det är att imorgon så mår jag säkert bra. Man får ta och leva här och nu, och ta dagen som den kommer. Och på något sätt så överlever man varje dag. Ha det bra därute. See you.



En av mina trognaste vänner.



Här är en annan.

Kommentarer
Postat av: Tony

Heej Annika!

Jag förstår hur du känner.

Skönt att det så sakteliga nalkas sommar!

skickar stykerkramar!

2012-06-04 @ 02:05:44
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Vad skönt att du blev ledig en dag extra, lite bonus blev det ju då. :)



Tråkigt höra du mår lite sämre, men jag hoppas att det går över. Det är ju många som inte har hittat till rätt plats i livet men det kommer ska du se!



Så skönt veta att du har två busiga katter som kan hjälpa dig när det kan bli lite extra tungt. Sköt om dig Annika o pussa katterna. kram

2012-06-04 @ 13:50:04
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0