Köttfärsbiffar med paprika och svamp samt tandborstning av katterna!

Hej därute. Om det var fint väder igår så ösregnar det idag. det har inte varit skönt att cykla på jobbet idag.
Regndropparna har stått som spön i backen. Jag är ledig några timmar nu på dagen. Sedan så går jag på mitt skift igen klockan fem. Jag har gjort pannbiffar med svamp och paprika, samt borstat katternas mun. När jag var hos veterinären så berättade han att Lady hade börjat få plack på tänderna. Så nu har jag provat borsta.
Spott och fräs tänker ni, men det gick hur smidigt som helst. Det gick över förväntan. Här kommer receptet på
pannbiffarna, och jag tyckte de blev jättegoda. ha det bra till nästa gång. See you.

       

                                              Pannbiffar med paprika och svamp.


1 kg köttfärs
1 paprika
1 burk med champinjoner (skivade)
1 stor röd lök
ströbröd till smeten blandat i vatten
2 ägg
salt och peppar

Finhacka paprikan och löken. Häll i salt och peppar efter smak och tycke. Blanda vatten och ströbröd.
Blanda ner 2 ägg. När ströbrödet har svullnat, häll i det i smeten. Häll i paprikan, löken och champinjonerna.
Forma till biffar och stek så att de får fin färg, ev efterstek några minuter i ugnen. Servera med potatis eller
makaroner. Samt bearnaisesås. Gott tyckte jag.







Läckert eller hur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0