NÄSTA MÅNDAG ÄR DET JULAFTON!

Hej därute. Tänk att det är julafton om en vecka. Igen. Ett år har gått. Det har varit ett händelserikt år. Jag har tagit kontakt med vänner som jag inte har hört något från på flera år. Människor har kommit och gått i mitt liv. Snart är mina katter 2 år,men lika busiga för det. Jag tänkte jag skulle skriva ner och berätta om mina barndoms jular.
 
När jag var barn så firade vi alltid julaftonen antingen hos mina föräldrar eller hos min ena moster. Det var alltid mysigt att fira julafton hos min moster och hennes familj i deras hus. Min moster hade alltid pyntat så fint.
Vi brukade komma dit vid ett-tiden på förmiddagen. Då bjöds det på glögg först medan min moster förberedde maten. Ute var det snötyngda granar, precis som på ett julkort. Sedan åt vi mat, då blev man proppmätt. Det fanns allt ifrån skinka och lax, till hemmagjord sillsallad. Till den fanns det grädde och rödbetor.När vi hade ätit färdigt så var det dags att se Kalle Anka och hans vänner. Min moster och hennes hamilj hade två hundar som också var med. Några timmar senare var det dags för julklappsutdelning. Jag fick alltid mycket paket, det var roligt.
 
Efter det blev det fika och det hände att min mormor och morfar lade sig att vila en stund. En del blev trötta och somnade i soffan. Vi var oftast hos min moster fram till klockan nio på kvällen.Sedan så åkte vi hem. En julafton så barrade våran gran, för den hade blivit vattensjuk. Jag tyckte alltid att det luktade så gott från julgranen. See you.

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Visst går tiden fort. Vet att det varit ett bitvis tungt år för dig men jag hoppas att 2013 blir så mycket bättre på alla sätt och vis. Sköt om dig och pussa katterna. *kram*

2012-12-18 @ 19:50:40
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0