42 år

Hej därute. Klockan 19 minuter över tre på morgonen, den 2 augusti 1970 föddes jag på St:Eriks sjukhus i Stockholm. Pappa hade de kört ut från förlossningsrummet några minuter tidigare. De hade snabbt rullat in mamma i ett annat rum. Efter en stund, så kom de ut och gratulerade honom till ett välskapt flickebarn.
Jazz- sångerskan Alice- Babs, var också på BB, för hennes äldsta dotter hade fått barn. Hon hade hälsat på mamma innan jag föddes, och önskade då mamma lycka till. När sedan Alice- Babs var och tittade på sitt barnbarn, så passade hon på att titta efter vad jag blev för sort. På den tiden fick anhöriga titta på bebisarna genom ett glasfönster. Bebisarna låg i ett rum, sedan fick mammorna då och då in sina barn på sitt rum, för att ammas osv.
 
I radion spelade de svensktoppen, och då låg en låt etta som hette " Mitt sommarlov". Det kommer aldrig min mamma att glömma. Det låter som om jag är väldigt gammal, men jag känner mig väldigt ungdomlig inombords.
Jag hade mycket hår på huvudet när jag föddes, och personalen satte upp mitt hår i en rosett innan mamma och pappa for hem från BB. Det var tider det. Nu tror jag att mamman och pappan får åka hem bara några timmar efter förlossningen om allt har gått bra. Mamma låg visst en vecka. Jag är ju bara 1.51 lång, så jag är ju ganska liten, men jag tar mig bra fram i livet ändå. Liten men naggande god, som det så fint heter. Nog om det.
 
Idag ska jag bjuda mig själv frukost på sängen. Lufsen och Lady har redan kommit upp på sängen och grattat mig.
Ett par jobbarkompisar till mig kommer och äter smörgåstårta hos mig idag. Det är skönt att vara fortsatt semester-ledig några dagar och få vara i sta´n. Vädret är soligt, så det blir nog en vacker dag. Mina föräldrar kommer på förmiddagen med smörgåstårta. Jag ska även öppna några paket som jag fått. Hoppas alla får en skön dag. See you.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Grattis i efterskott, det låter som om du hade en riktigt bra dag igår. Gott m smörgåstårta o härligt m ledighet ett tag till. :) Pussa katterna o sköt om dig. *kram*

2012-08-03 @ 08:44:32
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0